Znázornění sil

Ve všech cvičeních dosazujte zaokrouhlenou hodnotu g = 10 m/s2.

Namalujte schematický obrázek a v něm znázorněte síly, které na těleso v dané situaci působí. Napište, jak se síly jmenují.

Snažte se o co nejrealističtější znázornění směru, působiště a velikosti sil.

  1. Tužka leží na stole.
  2. Jablíčko visí na větvi.
  3. Na klidné vodní hladině v zátoce se pohupuje paddleboard.
  4. Kámen padá volným pádem k zemi.
  5. Parašutista s otevřeným padákem klesá k zemi.
  6. Fotbalový míč letí vzduchem šikmo nahoru.
  7. Fotbalový míč je urychlován během odkopu od branky.
  8. Malý chlapec táhne na provázku sáňky, pohybuje se rovnoměrně.
  9. Lampa je zavěšena pomocí dvou lan uprostřed ulice.
  10. Kolesový parník pluje konstantní rychlostí po řece Mississippi.
  11. Auto je zaparkované na vodorovné silnici.
  12. Auto je zaparkované na svahu (nepohybuje se).
  13. Auto se rozjíždí po vodorovné silnici.
  14. Auto jede rovnoměrně po vodorovné silnici.
  15. Auto jede po vodorovné silnici a brzdí.
  16. Auto jede rovnoměrným pohybem do kopce.
  17. Auto jede rovnoměrně po svahu dolů.

Rozhodněte, které síly působí na vyfotografované těleso, zakreslete je do schematického obrázku a určete výsledný pohybový stav tělesa (zůstává v klidu, setrvává v pohybu rovnoměrném, zrychluje, zpomaluje, zatáčí atd.).

Tlačítko pro návrat zpět nahoru na stránce (back to top)